Bel nu: 06 5575 5299          |            Direct mailen:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.        |         Bel mij terug

Contact:
De Virieusingel 8
5301 GB Zaltbommel
06 5575 5299

Oefening 1: Tot 10 tellen

Oefening 1 tot 10 tellenOver de oefening

Dat mediteren heilzaam is, wordt steeds vaker aangetoond in onderzoeken. Echter, hoe start je nou met mediteren?
En als je bent gestart, hoe houd je je aandacht bij het mediteren in plaats van bij de gedachtes die ongetwijfeld in je op zullen komen?

In de oefening die hieronder staat, is een zeer eenvoudige meditatie techniek beschreven. Ideaal om met mediteren kennis te maken.

Lees meer

Oefening 2: Drie minuten Ademruimte

Oefening 2 drie minuten ademruimteOver de oefening

De oefening Drie minuten Ademruimte bestaat uit drie stappen. Voor elke stap neem je 1 minuut. De oefening is zeer geschikt om opnieuw contact te leggen met jezelf.

Lees meer

Oefening 3: Adem-zin

Oefening 3 adem zinOver de oefening

De adem-zin-meditatie is evenals mindfulness geïnspireerd op boeddhistische meditatie. Het werkt het beste als je ontspannen zit.

Lees meer

Oefening 4: Vrienden voor je

oefening 4 vrienden voor jeOver de oefening

De oefening "Vrienden (of vriendinnen) voor je" is een vorm van Metta-meditatie, een van de belangrijkste meditatietechnieken in het boeddhisme.
Metta betekent 'liefdevolle vriendelijkheid'. De meditatie is gericht op het stimuleren vangedachten van welwillendheid en vriendelijkheid voor alle wezens.

Lees meer

Oefening 5: Tegen iemand aan praten

Oefening 5 tegen iemand aan pratenOver de oefening

Het kan enorm helpen om 5 minuten lang tegen iemand aan te praten die alles wat je vertelt oké vindt. Iemand die je niet aanvult, niets invult, niets zegt, vooral niet oordeelt

Lees meer

Oefening 6: De blauwe oceaan

Oefening 6 de blauwe zeeOver de oefening

De oefening De blauwe oceaan is gericht op het creëren van een innerlijke ruimte van stilte. Deze stilte brengt je weer in contact met je innerlijke bron: een ruimte zonder angst of schuldgevoel. "Door de ruimte van de zee te ervaren, word je gevoeliger voor de universele kwaliteit ruimte".

Lees meer

Oefening 8: Zintuigen oefening

Oefening 8 Zintuigen oefeningOver de oefening

Deze oefening is uitermate geschikt als je 'last' hebt van gedachtes (teveel gedachtes, piekeren, negatieve gedachtes.)

Doordat je aandacht geeft aan je zintuigen en steeds selectiever waarneemt, is het niet meer mogelijk om ook tegelijk aandacht te geven aan je gedachte.

Lees meer

Oefening 9: De frisse douche

Oefening 9 De frisse doucheOver de oefening

De vorige oefening – de Zintuigen oefening – kan niet alleen in de natuur worden uitgevoerd, het laat zich ook makkelijk combineren met een (dagelijkse) douche. Zo maak je van een alledaagse handeling (nog meer) een moment

Lees meer

Oefening 10: Vakantie op de werkplek

wolkenlucht

Over de oefening

Als je in een dynamische omgeving werkt waar je voortdurend alert moet zijn, sta je constant onder invloed van prikkels. Juist dan kan het heerlijk zijn om je even onder te dompelen in een prikkel-arm beeld.

Lees meer

Contact

Hoofdvestiging / Postadres:

De Virieusingel 8
5301 GB Zaltbommel
info@touch-coaching.nl

06 5575 5299